21.1.08

Jobb, jobb och mer jobb

För att vara arbetslös är mitt liv verkligen hektiskt och fyllt av arbete. Idag var den åttonde dagen i sträck som jag jobbade, men nu ska jag förhoppningsvis vara ledig några dagar och fokusera mig på att slutföra den eländiga C-uppsatsen. Jag känner mig oerhört less på den, men det enda jag kan göra för att bli av med den och all stress och press den innebär är ju att sätta mig ner och skriva klart den.

Egentligen hade jag tänkt vara ledig idag, men så fick jag ett vikariat på en gymnasieskola och i svenska dessutom och då kunde jag ju inte säga nej. Det jobbiga var bara att jag kom hem från vårdjobbet vid 23.40 igår kväll och skulle cykla iväg idag vid 07.40, vilket innebar att jag hade 8 timmar på mig att varva ner, somna, kliva upp och göra mig i ordning. Dagen blev väldigt fullproppad dessutom och jag fick inte en lugn stund mellan allt springande till kopiatorer och till olika byggnader för att boka tv-apparater och extra klassrum, men å andra sidan tjänar jag rätt bra på gymnasiet så det är bara att bita ihop. Själva undervisningen gick bra också, jag tror att mitt möte med vården och vilken stor utmaning det var för mig har gjort att mötet med (nästan) vilka elever som helst känns lugnt och avslappnat i jämförelse.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails