3.1.08

Paltmiddag!

Min nyvunna glädje igår förbyttes snabbt i matthet när jag upptäckte hur mycket längre tid det tog att skriva in resultatet än att läsa transkriberingarna. Det borde jag kanske ha anat, men jag famlar nog efter minsta halmstrå nu. Allt jag kan göra nu är att jobba på och det gör jag. Hinner jag då inte klart till onsdag morgon så hinner jag inte det, men jag ska verkligen göra mitt bästa.

Idag blev det ett välkommet avbrott i studierna i form av en paltmiddag hos släktingarna. Jag har hunnit träffa mina kära kusiner Kristin och Marie en massa gånger över julen och det känns väldigt roligt. Ikväll var vi alla lite trötta och efter palten blev det knappast bättre. På det kom sen chokladkaka och fika och en diskussion om finsk önskemusik i P4. En mycket trevlig torsdagskväll alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig som kämpar på Moa! Något som kanske lockar en blivande svensklärare till skratt.

http://www.youtube.com/watch?v=ZFD01r6ersw

AO

Anonym sa...

Hejjja MOOOOAA!!!!! Kolla in mig och Svea...men du är bäst!

Moa sa...

Åh, tack Anna! Vilken härligt brittisk humor :)

Tack Manne (och mamma), bra med en fyrbent påhejare också :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails