31.1.08

Rafflande ICA-besök och en underbar fruktkväll

Ikväll tog jag en snöig promenad bort till Berghem och hälsade på min kära vän Giggi och hennes man i deras nya lägenhet. På vägen stannade jag till på affären för att handla lite och medan jag lade upp mina varor på bandet började larmbågarna pipa när en ung kille gick förbi. Han såg otroligt generad ut och det blev total förvirring bland personalen, de gick fram och tillbaka mellan kassorna och plockade i hans ryggsäck. Man blir förstås väldigt nyfiken när en sån sak händer, det kan man bara inte rå för. Jag ville naturligtvis veta om han hade snattat något eller om det var ett misstag. Dock blev jag så disträ av att jag själv skulle betala så att jag missade vad som hände.

Någon gång ska jag förresten fota tapeten i Giggi och Johannes hall, den var helt underbar. Liksom mörkgrön-blå-mönstrad och ca 50 år gammal. Tyvärr är den lite sliten så de ska byta ut den när de är färdig med de andra rummen. Jag kan förstå att man vill göra det, men ändå, den är helt underbar. Vi såg Du är vad du äter och istället för de vanliga onyttigheterna jag brukar äta när jag ser det programmet åt vi lyxig frukt som ananas, sharonfrukt, physalis och lite annat samt naturgodis. Giggi hade förberett allt vackert upplagt på en bricka som hon lyfte fram och jag blev mycket imponerad av husmoderligheten. Det var på det hela taget en helt underbart mysig kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv gick jag ut en timmes promenad efter att jag hade sett det nämnda programmet - och lovade att jag aldrig mer skulle äta choklad. Men vad åt jag för 30 minuter sedan efter att jag kom hem från en heldag i Sthlm? Mmmm...Fazer....

Moa sa...

Haha, jag vet! Idag cyklade jag till affären och köpte lite godis OCH chips... helt galet! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails