22.1.08

Punktering, IGEN!

Istället för en ledig dag med hemmamys har jag vikarierat i Svenska och Engelska på min underbara praktikskola Midgårdsskolan. Det blev alltså nionde dagen i sträck som jag arbetar, men det är så mycket värt att få in en fot där. Dessutom så är skolan inom cyklingsavstånd och det är jag sannerligen inte bortskämd med just nu.

Typiskt nog upptäckte jag att det inte fanns någon luft i bakdäcket när jag skulle speeda iväg imorse, men som genom ett mirakel så höll cykeln hela vägen när jag pumpade upp den med min nya lyxiga julklappspump. På vägen hem däremot tog luften slut efter 400 meter när jag försökte samma sak igen. Turligt nog hade jag ett trevligt promenadsällskap i form av Sofia på mobilen, så det gjorde inte så mycket. Jag kvistade in på Clas Ohlson och köpte ny slang som jag nu duktigt nog har opererat in i cykeln. Det är ju alltid ett företag att göra såna här saker när det inte riktigt är ens främsta talang, men på något sätt lyckades jag och förhoppningsvis har jag inte iordningställt en dödsfälla där felsatta muttrar kommer att göra så att hjulet hoppar av när jag rullar nerför Svingen eller något annat hemskt. Men en sak säger jag bara, den här cykeln måste ha världsrekord i punkteringar, det är nog MINST den nionde på tre år, och då har jag verkligen inte överdrivit. Om någon har en ny Skeppshultcykel som de vill bli av med gratis så kan jag förbarma mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Moa (eller är det Betty nu) !!!

Moa sa...

Tack! Jag tror jag behåller Moa ett tag till i alla fall... :)

Anonym sa...

Låt en cykelhandlare titta på hjulet/ekrarna. Något verkar skava. Jag har inte haft 9 punkor på ett helt liv....och kör inte mot skarpa kanter. Kanske ekrarna behöver spännas/justeras?

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails