28.4.08

En fråga om ålder

Idag blev jag lustigt nog misstagen för att vara 16 år av flera olika personer. Först stötte jag på två tyska elever jag har som jag inte haft så många gånger än. De kände först inte igen mig och sa att jag såg ut som en flicka idag. De pekade på min rosa t-shirt som stack fram under huvtröjan och på mina rosa örhängen och sa att de trodde jag var 16 år.

Därefter råkade jag låsa in min nyckel i arbetsrummet och gick till min kollegas lektion på IVIK (svenska för invandrarungdomar) för att låna hennes. Medan jag var där inne fick jag säga vad jag hette, skriva det på tavlan, samt svara på några andra frågor. En av dem var hur gammal jag var och när jag sa 27 år så sa personen att han trodde att jag var 16 år. Som lärare vill man förstås se myndig och seriös ut, men eftersom jag börjar få lite åldersnoja så är jag ändå rätt nöjd (även om jag på intet vis ser så ung ut). Som en extra bonus hann jag få ett frieri också innan jag gick tillbaka till arbetsrummet. Det är sånt som kan förgylla ens dag, när man är lärare.

2 kommentarer:

sofia sa...

Jag saknar en bild på dagens outfit. Dels för att jag vill se hur snygg du är. Dels för att jag vill se hur ung du ser ut. Men mest för att jag vill se dig!

Moa sa...

Hehe, ja, jag skrev ju det här vid läggdags och då såg jag knappast så ung och fräsch ut hur som helst :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails