25.4.08

Ett mecka för älskare av söta prylar

Eftersom jag alltid hoppar av vid E4:an på eftermiddagarna har jag ett guldläge att gå in på min favoritaffär Backmans. Annars ligger den ju rätt långt bort från den vanliga stadsrundan, men nu är det perfekt att insupa lite charmerande inredning och dekadenta detaljer. Det är en sån där affär som är mer en upplevelse än en affär, full till bristningsgränsen av både vintage och nytt och allt i en salig blandning. I första rummet lutar dessutom hela golvet så att jag blir yr och knappt kan hålla balansen, men vad gör väl det när man får ta in allt underbart som finns där...

Idag kunde jag inte hålla mig från att köpa en fullkomligt onödig men ack så vacker sak. En kotte (eller ett ekollon snarare) i något som kallas fattigmanssilver. Det är glas som är målat med silver på insidan och det ser så väldigt fint ut tycker jag. Än så länge har jag inte bestämt hur jag ska använda denna prydnadssak, men den får ligga i fönstret och vara fin tills vidare.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails