4.4.08

Trött men nöjd

Äntligen fredag! Den första jobbveckan är över och man kan väl säga som så att det är väldigt intensivt att jobba heltid - särskilt när man pendlar 11 mil om dagen med buss. De flesta dagar i veckan har jag gått hemifrån 06.55 och kommit hem omkring 17.15 och av det är 2 timmar och 40 minuter transporttid. Men eftersom situationen är som den är så försöker jag att se så positivt som möjligt på det. På morgonbussen äter jag mackor och sminkar mig (lite löjligt, jag vet - men det sparar tid) och på vägen hem är det rätt skönt att sitta och läsa eller lyssna på en ljudbok och vila ögonen. Idag tyckte min kollega att jag skulle åka hem tidigare och återhämta mig lite eftersom det är så intensivt att börja på ett nytt jobb. Härligt nog lyser solen så jag tänkte ta en fotopromenad, den första på en vecka. Sen måste jag försöka vila lite grann eftersom jag ska jobba som assistent i helgen, den sista turligt nog (då heltid räcker alldeles utomordentligt väl för att bli utmattad).

Själva jobbet fungerar bra, även om det är mycket nytt att ta in. Det som är det roligaste är själva grejen att få vara en "riktig lärare" med allt vad det innebär av egen undervisning, planering, kreativt tänkande och ledarskapsroll. En fiffig sak är att vi lärare får äta gratis i matsalen om vi håller lite ordning (typ säger till elever som har keps/ytterkläder på sig) och sitter max två lärare vid varje bord. Det är otroligt smidigt, för då slipper jag göra så mycket mat hemma och mecka med matlådor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur praktiskt som helst ju! och så kan du jämföra skolmaten då & nu.. :)

Moa sa...

ja, det är jättepraktiskt! hehe, den är ungefär likadan kan jag säga - men gratis är ju som bekant gott :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails