1.4.08

Första dagen som en working girl

Ojojoj så trött jag är. Det tär helt klart enormt mycket på krafterna att vara en working girl. Fast det är ändå väldigt roligt och jag tror det kommer att vara värt det. De har varit så välkomnande och gulliga på min nya arbetsplats och mina elever var väldigt snälla och välartade också. Det jobbigaste just nu är att komma in i det här med att gå upp klockan 06.00 på morgonen, det är liksom ett psykologiskt hinder där. Fast jag ska förbereda smörgåsar och sånt alldeles strax så att det går smidigt imorgon bitti. Ok, tröttheten håller på att vinna kampen nu, jag får ge en mer utförlig rapport imorgon.

4 kommentarer:

Arne sa...

Det kommer säkert att gå bra att stiga upp. Tänk på lönen. Du har ju dessutom övat på posten :-)

Anonym sa...

Så har första veckan gått...hoppas att du fortfarande står på benen. Lite skoljobb kvar och sedan kan du njuta av den stora friheten - att vara ledig efter kl 17. Bara lite disk, handling, matlagning, städning, hälsa på, gå i kyrkan, ringa kompisar, se på tv, vattna blommor, träna, fixa bloggen, svara på mail, skriva sms och fotografera...Det är ju liksom livet i ett nötskal! Grattis igen - Mamma

Arne sa...

Glöm inte bort att du skall hinna med lite (eller kanske rätt mycket) photoshoppande oxå. Du får sätta in det sist i listan, du ser väl vad som står först :-)

Moa sa...

Haha, ni är för roliga. Igår hann jag faktiskt med att både fotografera, diska och photoshoppa :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails