13.4.08

Filmsöndag

Idag har varit min första riktigt slappa dag på jag vet inte hur länge. Eftersom jag jobbade som assistent förra helgen blev det 11 dagars heltidsarbete på raken, vilket är rätt uttröttande. Igår var jag visserligen ledig, men då fixade jag för fikat och grejade hela dagen med handling, städning och bakning. Idag däremot har jag bara tagit det lugnt och njutit av att vara helt ledig.

Jag har bland annat förgyllt dagen med att se film. Det blev de tre kostymdramerna Emma, Gosford Park och Förnuft och känsla, perfekt med Jane Austen samt mordgåtor på brittiska herrgårdar under lata söndagar som denna. Spana också in Emma Thompsons roliga tal när hon fick en Golden Globe för bästa Screenplay. Hon skrev ihop ett tal som innehöll vad hon trodde Jane Austen skulle tycka om evenemanget och det är både fyndigt och mycket roligare än tacktal normalt brukar vara.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails