9.4.08

Vart tog fritiden vägen?

Det är egentligen sängdags nu sen ett litet tag tillbaka, men jag måste ändå se till att skriva en ordentlig blogg-post någon gång. Det är ju otroligt ansträngande att jobba heltid, speciellt när man är van att ha oceaner av fritid till sitt förfogande. Men samtidigt så är det roligt, jag älskar att vara lärare och att få styra upp saker, vara kreativ, ta ansvar, hålla koll och att få uppmuntra eleverna och hjälpa dem att lära sig nya saker.

Men ändå, det är en riktig chock att inse att all fritid jag har är ungefär fem timmar om dagen. Det kommer säkert att kännas bättre längre fram i livet när jag har vant mig vid det här, men just nu undrar jag verkligen hur jag ska få in allt jag vill göra i form av alla vänner (både live-träffar och telefontid med dem som bor långt bort), fotografering, handla, laga mat och för den delen bara vila. För det sistnämnda är också en nödvändig del av kvällen då jag ju inte direkt är fräsch som en nyponros när jag kommer hem från jobbet. Men det är väl ett livsmysterium att knäcka, alternativt så får man lov att lära sig att gilla läget. Mest kanske det sistnämnda.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snart ska du också studera lönespecifikationerna; antal sparade semesterdagar, arbetade timmar, ev övertid och annat av vikt... / ma

Anonym sa...

Jag tycker att du är jätteduktig; moa! Jag önskar just nu att jag bara hade 5 timmars fritid varje dag... Att jobba är kanske inte kul alla gånger, men det är det enda jag längtar efter just nu...

Kämpa på! Du kommer att vänja dig. Tror det kommer vara en stor omställning, men det tar kanske ett tag...Kram Nea

Anonym sa...

och så har man ju helgerna, när det inte är en massa 'borde plugga men inte just nu' som hänger över en...

sofia sa...

Jaså, nu har jag alltså blivit Sofia med ett N. Flashback till lågstadiets Sofia N & Jofia J, dock bättre än mellanstadiets Ny och No.

Moa sa...

Ja, du fick dela med dig av ditt namn till andra sofia och för att undvika komplikationer så fick det bli så :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails