13.4.08

Skir romantik i rosa och vitt





Igår hade jag några vänner över på fika för att fira födelsedag och examen. Av Elina och Sofia fick jag denna helt underbara rosa orkidé. Jag har aldrig vågat köpa någon orkidé själv, av rädsla för att jag ska råka ha i hjäl den. Nu när en sån här vackerhet har anförtrotts mig måste jag sätta mig in i hur de ska skötas och, om nödvändigt, lägga in påminnelser i mobilen för vattning och dylikt.

De hade verkligen valt ett mycket vackert exemplar också, motiveringen var att just denna var särskilt fotogenisk och att det var bra då de visste att jag skulle vilja fotografera den. Bra med vänner som känner en väl... En särskild guldstjärna också till valet av kruka, det är en vit kruka med spetsmönster i relief. Alltsammans andas skir romantik på det mest perfekta sätt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails