28.4.08

Fina Sofia






Förra söndagen hade jag det stora nöjet att få hänga en snabbis med min kära vän Sofia som var på blixtvisit i Umeå. Jag tog med mig kameran och passade på att fota hennes snygga uppenbarelse nere vid älven och efter lite strövande hamnade vi också vid statskyrkans portar.

Det är så kul att få ta lite bilder på folk där man är lite mer fokuserad på att verkligen försöka ta bra bilder, snarare än att ta ett snapshot på lite folk i en soffa. Sofia var en underbar modell men som vanligt har jag lite för höga krav på mig själv och ville att bilderna skulle bli av modemagasinskvalitet. Nu när jag tittar på dem en vecka senare så känner jag mig mer nöjd än förra veckan, men övning och bättre objektiv skulle inte skada... Katten bland hermelinerna är bild nummer två som jag bara tyckte hade så härliga komiska kvaliteter, jag älskar den schyssta posen i kontrast till den ståtliga arkitekturen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag hittade inte din mail men skulle vilja komma i kontakt med dig. Maila mig gärna till alexandra@nojesmagasinet.se

Vänligast, Alexandra

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails