23.3.08

Blombekymmer på bröllopsdagen

Klockan är bara halv elva men jag har redan hunnit med en massa dramatik. Min kompis Elisabeth ska gifta sig idag och jag klev upp halv åtta för att fixa hennes hår. När hon kom meddelade hon att kris nummer ett redan hade hänt - blommorna var helt vissna på grund av att de blivit frostskadade när floristen körde dem till henne igår. När de kom såg de tydligen lite vissna men ok ut, men idag såg de otroligt hängiga ut. Det är ju väldigt problematiskt att få tag på nya snittblommor på påskdagen och innan klockan 10 dessutom.

Turligt nog hade ju jag en bukett magentafärgade tulpaner hemma så floristen kom hit och band om buketten med tulpaner och några extra liljor hon hade kvar. Det gäller att vara flexibel och positiv så löser sig det mesta! Nu ska jag göra en förvandling av mig själv från osminkad mysbyx-look till glamouröst sminkad och med paljettbeströdd klänning-look.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ursnygg header!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi kör från Falun imorgon-måndag. Kram Ma

Anonym sa...

det ska verkligen inte vara lätt med de där blommorna.!

Moa sa...

mamma: tack :)

malin: nej, eller hur! det är mycket märkligt...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails