17.3.08

ÄNTLIGEN KLAR!!!

Hurra, hurra, hurra! Efter en lång och plågsam kamp är jag nu äntligen nästintill klar med min C-uppsats. Deadline är imorgon vid lunchtid så jag blev färdig i oväntat god tid. Eller klar, jag har lite småplock att fixa som framsida, innehållsförteckning, abstract och nyckelord och sånt, men det känns ändå som småsmulor om man jämför med kampen att få ihop något som kan kallas en uppsats. Och en text som heter duga blev det, närmare 50 sidor plus att det kommer att tillkomma framsidan och det andra.

Så snart jag blev klar promenerade jag iväg till Ica och köpte en mozzarellapizza för att fira lite och den håller precis på att gräddas i ugnen. Det var en sådan lättnad som svepte över mig medan jag tog på mig skor och ytterkläder att jag knappt kunde tro att det var sant. Sen i oktober har jag haft det här otäcka projektet hängandes över mig och de senaste månaderna har det varit en allt tyngre och mer påträngande börda eftersom jag vetat att jag måste göra det förr eller senare och hellre förr. Men nu är det alltså sånär som på klart och det kunde inte kännas bättre. Tjohej!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar min vän! Du har verkligen kämpat! Nu måste du unna dig någonting riktigt fint och njuta av att du äntligen har avklarat detta mastodontprojekt! Grattiskramar Nea.

Moa sa...

Åh, tack vännen! Det känns verkligen helt underbart :) Det är ju lite kvar att göra, men det blir en piece of cake jämfört med plågan det har varit att lyckas få till alla delar... På något sätt lyckas jag alltid välja ämnen som blir krångliga att få till :) Jag har tänkt massor på dig, ska ringa någon dag! kramkram

Anonym sa...

Vad härligt det låter!
Grattis till att vara några C-uppsatskilo lättare!

Moa sa...

Åh, tack så mycket! Ja, det känns verkligen härligt :)

Anonym sa...

Innerlig grattiskram Moa! Jag är så glad för din skull. Du har verkligen varit duktig som både slutfört examensarbetet och jobbat. Vi hörs snart igen.

AO

Moa sa...

Tack så mycket, min kära kusin! Ja, jag ser fram emot att höras :)

Anonym sa...

grattis, grattis, grattis!!
DU är bäst Moa, tänk att du äntligen är klar!
KRAM Marie

Moa sa...

Åh, tack så mycket gulledu! Kramar tillbaka :)

Anonym sa...

Grattis! Jag längtar som en tok tills jag är klar med magisteruppsatsen. Blir nog efter sommaren först men det ska bli så skööönt.

Moa sa...

Åh, tack! Ja, det är en underbar känsla, jag blev liksom helt lätt i hela kroppen och praktiskt taget studsade omkring :) Pepp, pepp på dig med! :)

Anonym sa...

Bra jobbat Moa, snart så ....

Moa sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Vad skönt det var att bli klar med din uppsats... flög fram igår och övade styrkelyft på alla böcker... Har skickat kort på "nya storarummet". Nu kan vi äntligen andas ut!!!!!! Du har varit jätteduktig - snart så ses vi, och DÅDU - då händer det...! / Kramar Mamma & Manne+resten

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails