2.3.08

Fotokonst på hög nivå

Just när jag tänkte gå och lägga mig för att vara lite snäll mot mitt utmattade jag, så råkade jag zappa in på en dokumentär om fotografen Annie Leibovitz och blev på en gång fast. Jag tittar fortfarande på den och det är så otroligt inspirerande alltsammans. När jag får tid ska jag gå till biblioteket och låna lite fotoböcker, både av henne och Cartier-Bresson och dylikt.

Bilden ovan fanns med i dokumentären, eller hur hon tog den och hur resultatet blev. Den är helt otroligt snygg och ljuset är så underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,

först en kommentar till ditt tidigare inlägg. Stackars, stackars dig som har såna problem med cykeln! Själv har jag aldrig lagat en cykelslang i hela mitt liv, så jag lider med dig som måste ta tag i såna problem. Nr 2 är att jag hoppas att du kryar på dig! Har också varit förkyld denna veckan, snorig och slö = inte kul.

Såg också den där dokumentären om fotografen i går - mycket intressant. Helt otroligt vilka bilder hon kan få fram - vilket djup i bilderna, det är nästan så att man kan kliva in i dem.

Nu ska jag frukosta, sen ska jag träffa Maria på stan. Hon hade födelsedagskalas i går och i morgon åker de till Singapore. Vilket äventyr!

Kram Nea

Moa sa...

Ja, men visst var det en fantastisk dokumentär - jag vill se den om och om igen bara för att fånga upp allt intressant som flög förbi. Hon är otroligt talangfull, det är allt jag kan säga!

Jag hoppas också att jag inte blir sjuk, det känns lite bättre idag fast jag är otroligt trött. Får se hur det blir. Hoppas ni får en mysig dag ihop!! kramkram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails