31.3.08

Nytt jobb!

Tjohoo, idag har jag fått mitt första längre vikariat som är fram till sommaren på en skola i Nordmaling. Det blir ju ganska så långa pendlingsavstånd eftersom Nordmaling ligger ca 5,5 mil från Umeå, men det känns ändå helt klart värt det bara för att få komma igång och jobba på riktigt. Rektorn ringde imorse och sa att jag fått jobbet och imorgon klockan 08.00 ska jag inställa mig på hans kontor så det är snabba ryck. Detta kommer också att innebära en extrem uppskärpning av min dygnsrytm, då jag kommer att cykla hemifrån kring 07.00 varje morgon, men det är väl snarare så att jag har haft tur med sånt här innan och kunnat lata mig på morgnarna...

Vad har bilden med saken att göra då? Jo, den fina pennan är en lila whiteboardpenna som jag fick av Malin och Daniel som en av alla examenspresenter. Jag tyckte det var fantastiskt trevligt att upptäcka att de görs i roligare färger än rött, grönt, blått eller svart. Mitt mönstrade block fick mest vara med som en piffig bakgrund till pennan, tyvärr klarar inte blogger av enfärgade fält utan gör dem pixliga, men ni får kisa lite för snyggare effekt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet Moa!! Det låter fantastiskt med ett vikariat så tidigt efter din examen. Rektorn i Nordmaling har gjort utmärkt val. Jag skall tänka på dig i morgon.

Kramar från AO

Anonym sa...

Grattis till jobbet och examen. Hade gott. Kram

Moa sa...

Anna: Åh, tack så mycket! Kram :)

Sofia: Tack kära du, kramar!

Anonym sa...

Stort grattis, både till examen och till jobbet!

Kram, Annika

Moa sa...

Tack så mycket, Annika! Vi får höras någon dag! :) Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails