10.3.08

Lyxig jobbhelg

Mitt jobb i helgen var av det lyxigare slaget. Efter en omorganisation har jag inte kvar uppgiften att fixa middag och kvällsfika åt en av brukarna (vilket i och för sig är trist då han är en riktig solstråle) och slapp därmed stressen att springa fram och tillbaka och hjälpa massor av folk samtidigt som jag skulle laga mat åt honom. Summa kardemumma fick jag mer tid att spendera framför tv:n i personalrummet, att jobba med min uppsats och att läsa Northanger Abbey.

Som en extra bonus pratade jag lite med nattpersonalen igår kväll och en av dem frågade lite vad jag gjorde annars. Jag berättade att jag typ är klar gymnasielärare och hon frågade hur detta var möjligt då jag var så ung. Jag frågade hur gammal hon trodde att jag var, och hon sa "inte en dag över 22". Om inte detta är upplyftande att höra när man är veckor från att fylla 27 år så vet då inte jag. Nu har hon kanske inte studerat mig så närgånget, men ändå, jag tänker hålla fast vid den komplimangen och njuta så mycket det bara går av den!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails