26.3.08

Opponeringen avklarad, check!

Nu är jag ytterligare ett steg närmare att vara helt klar med min utbildning. Idag var det opponering och det är ju som alltid en väldigt utmattande process. Tänk åtta personer som sitter i ett rum en hel dag och bara pratar om huruvida metoddiskussionen är tillräckligt uttömmande, om referenserna sitter på rätt sida punkten och huruvida strukturen i analysdelen är tillräckligt tydlig. Man kan bli svimfärdig för mindre faktiskt (vilket för övrigt en person blev medan hon opponerade).

Men nu är det i alla fall gjort och det som är kvar nu är att bearbeta uppsatsen ytterligare något. Det är inte jättemycket jag behöver göra, men jag måste fundera på en del saker och fiffa till lite här och där. Sen fick jag tips från min opponent på lite grejer jag kunde göra för att lyfta min diskussionsdel och de var riktigt bra, så jag tror att jag med lite extra jobb där kan göra uppsatsen mycket bättre. Det hade förstås varit skönt att bara kunna lägga allt bakom mig här och nu, men det är åtminstone inte mer än någon dags arbete kvar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att det gick bra! Jag är redan nervös för min opponering och den blir väl i september kanske :P

Arne sa...

10 tusen grattis, bra jobbat Moa. Tänk att snart så är det lördag

Moa sa...

emma: tack så mycket! jag blev faktiskt lite nervös idag också, fast det är ju inte så farligt egentligen :)

pappa: tack! det känns skönt att det snart är helt över nu... och jag ser fram emot lördag :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails