4.12.08

Bokmys i soffan

Det engelska pocketomslaget var mycket snyggare än det svenska.

Idag kom en bok jag beställde förra veckan från Adlibris. De har gratis frakt om man tycker det är ok att det tar någon dag extra innan boken kommer. Jag tycker det känns väldigt praktiskt att kunna beställa exempelvis en pocketbok jag är sugen på, utan att känna att jag måste köpa flera böcker för att frakten inte ska bli dyrare än boken. Sen hinner jag ofta glömma bort att jag köpt den, innan den plötsligt dimper ner i brevlådan som en överraskning.

Idag kom Priset på vatten i Finistère av Bodil Malmsten och de sidor som jag hittills läst, invirad i en filt i soffan, verkar mycket lovande. Hon har ett speciellt språk, men när man vänjer sig vid meningarnas rytm är det både humoristiskt och fint. Hon berättar i början av boken om hur hon sitter och skriver adressändringskort till släkt och vänner i Sverige, efter att hon bestämt sig för att flytta till Finistère. Hennes nära och kära blir oroliga och hon skriver: "Jag tillbringar några dagar med att försöka lugna folk fast jag alltför väl vet att lugn bara kommer inifrån och aldrig med posten." Så sant.

Bild från Amazon

2 kommentarer:

shanon sa...

There is not much that is more pleasant that receiving books in the mail. I love it! =) In fact, I ordered one today myself.

Moa sa...

Mm, I agree with you! Hehe, that sounds great :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails