29.12.08

Nyheter från dörrfronten


Influensan har fortsatt plåga mig och Martin och vi har mestadels legat i soffan och vilat. Förutom att missa sociala grejer så har vi inte kunnat jobba något alls på vårt dörrprojekt. Martins snälla pappa har dock målat och slipat lite på den så det har ändå gått framåt. Hittills har jag bara två foton på dörren och båda är ytterst o-informativa. Jag hade tänkt byta till ett vidvinkelobjektiv så jag skulle få med mer av dörren, men vid det laget hade Martin hunnit stänga garagedörren så att allt naturligt ljus försvann och jag orkade inte öppna igen utan vi började måla istället. Men ni kan ändå få en slags vag känsla av hur dörren ser ut.

Det är så vackert trä att det kändes lite hemskt att måla på det, men samtidigt så var det många fläckar och sånt och dessutom hade det blivit lite för mycket allmogekänsla för min smak. Om vi nu bara får bli friska så ska jag ta med kameran nästa gång vi målar och försöka fånga några lite mer talande bilder. Numer är i alla fall dörren helt vit och idag när vi var där spacklade jag ett andra varv, då en del kvistar, sprickor och andra skador lyste igenom. Första omgången hade vi använt ett spackel som krympte, men idag kämpade jag på i nästan en timme med snickerispackel så nu ska det nog bli bättre. Jag lär mig ett och annat nytt genom det här projektet, kan jag säga.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails