7.12.08

Polkagriskäppar

I helgen har vi köpt lite julrelaterade saker. Det blev en ljusslinga med grangirlander att hänga på balkongräcket, en julkrans till ytterdörren, en advents-en samt glitter att pynta med. Efter ett tips i Ljuvligt hemma hittade vi även dessa små polkagrisstänger att dekorera med. De kostade endast 10 kronor för en stor förpackning och jag har använt dem för att dekorera vår advents-en med.

Jag blev otroligt godissugen och åt upp ett par också, vilket inte var odelat bra då jag blev lite illamående av dem. Hur som helst var de mycket söta och imorgon eller någon annan dag kommer bilder på vår lilla surrogat-gran. Polkagrisarna gör att den känns som tagen ur en Disneyfilm, bara i en lite annan dimension.

4 kommentarer:

emve sa...

Jag såg sånna där stänger på Konsum (förlåt... Coop Nära). Jättesöta! Funderade på att ha dem i granen men är rädd att de ska gå i bitar då katterna har en förmåga att "rejda" granen emellanåt. Plastkulor blir det mest här.

Moa sa...

Ja, de är verkligen söta. Du kanske kan knyta fast dem med små rosetter? Men jag förstår att katter kan vara lite för nyfikna på juldekorationer :)

hummmlan sa...

Jag har polkagrisstänger i min julgran. Hittade några för ett par år sedan och jag tycker dom är så fina att ha i granen!

Vilka vackra foton du tar, hittade hit via flickr.

Ha det!

Moa sa...

Tack så mycket!

Ja, de är riktigt söta. Det här var nog första gången jag hittade såna, men jag har kanske inte riktigt tittat innan heller :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails