7.12.08

Julhyacinter

För några veckor sedan beställde vi hyacinter med Martins syster, som sålde dem via sin gymnastikförening. I torsdags kom de och nu i helgen har vi pyntat till dem lite.

Först hade jag tänkt köpa såna där små glasvaser som har liksom ett halvklot upptill, men sen kom jag på att jag kunde använda mina krukor med rosenmotiv istället. Det var ju helt perfekt eftersom det är tre krukor på en bricka och jag hade tre hyacinter. För att göra det hela mer juligt stoppade jag mossa runt blommorna, och nu gäller det bara att lista ut om man måste plocka bort all mossa för att vattna eller om det går bra att hälla ovanpå mossan.

6 kommentarer:

shanon sa...

Wow, this is so beautiful! You have the prettiest light in your windows... and I love all that purple in the background.
You most definitely need to post this to Flickr. I think everyone will love it. =)

Moa sa...

Oh, thanks a lot Shanon! I set my camera to spot when it comes to exposure, and then it makes everything else brighter if the focus point is darker. That helps with the light which is kind of weak now in december... I has planned to post this on flickr sometime soon :)

Anonym sa...

OK det är enkelt - de ska knappast vattnas. De blir bara rangliga och fula då. De har allt som behövs i löken. / Ma

Moa sa...

Aha, det lät ju lätt och bra. Vi kör på det och ser vad som händer :)

Anonym sa...

Bara någon matsked då och då - du ser ju... /Lycka till Ma

Moa sa...

Hm, just det där "du ser ju" känns lite tveksamt... Jag har inte hyacint-ögon än så länge :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails