6.12.08

Julmarknad på Gammlia

Följ min blogg med bloglovin

Idag var vi på julmarknad på Gammlia och det var hur mysigt som helst. Det fanns förstås en massa typiska marknadssaker som man kanske inte är så intresserad av, men det är ändå trevligt att gå och titta. Jag provsmakade en riktigt otäck sak också: rabarber- och lakritsmarmelad. Efter det mådde jag lite illa resten av marknadsrundan och förmådde inte ens köpa en munk när Martin ville ha.

Julbockar av granris.

En av de vackra gårdarna på Gammlia.

Vi köpte ett sånt här glasornament, fast i plommonlila. Vi har nämligen ögonen på en lampa i precis samma färg på Mio, så det kommer nog att passa fint ihop.

En vippa mistel hade vi kunnat köpa också. Fast jag får ju pussar ändå, så det behövs inte.

Det fanns många fina, gamla saker. Här en trälåda med fyrkantiga, vita ljus.

Gott om karameller också, men eftersom jag dumt nog gått med på att inte äta något godis förrän till jul så blev det inga polkagrisar för vår del.

4 kommentarer:

emve sa...

rabarber- och lakritsmarmelad, det låter suspekt! Men marknaden brukar ju vara mysig :o) Jag tänker alltid att jag ska gå men det blir inte varje år ändå.

Moa sa...

Hehe, ja det var väldigt otäckt faktiskt. Ja, marknaden var väldigt mysig, jag tänker definitivt åka dit fler gånger.

shanon sa...

Moa, these are so wonderful! I love that they aren't what I traditionally think of when I think of Christmas. They are so crisp and gorgeous. And there is something "real" about them. They don't look like fakey, over-the-top, Christmas stereotypes... but lovely, real, beautiful pieces of the season. They all belong in a magazine.

Moa sa...

Thank you so much! You always write the sweetest comments :)

I like many of the things at the market too. These types of markets often have more home-made or old fashioned type things, which is fun. If you go to a normal Swedish shop there are lots of glittery, kitschy things there, just like you say. But that's why these markets are fun, because they have some different stuff :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails