10.12.08

Mys i mörkret

Decembermörkret har verkligen sänkt sig över Umeå nu. Det är mörkt när jag vaknar, mörkt när jag cyklar till jobbet och mörkt när jag cyklar hem. Det lilla ljus som flimrar förbi mitt på dagen känns mer som halvdunkel. Vad passar då bättre än att satsa på mys istället. Här hemma eldar vi ljus hela tiden och har faktiskt tre adventsljusstakar runtom i lägenheten. Och så dricker vi massor av te också. Det i kombination med hembakade lussekatter och saffransskorpor, samt alla avsnitt av Saltkråkan gör att det går att stå ut tills det vänder och blir ljusare igen.

4 kommentarer:

emve sa...

Jag tror att jag har slagit både ljus-rekord och te-rekord i år! Det är verkligen mörkt här nu.

Moa sa...

Ja, sannerligen! Idag tittade jag ut genom fönstret vid 12-tiden och det var knappt dagsljus...

shanon sa...

This is just about the coziest thing ever! =)

Moa sa...

Aww, thank you so much! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails