3.12.08

Längtan efter julledighet

Den senaste veckan har jag känt mig riktigt sliten. Det har varit så mycket på jobbet med förberedelser inför utvecklingssamtal och att skriva omdömen om alla elever jag har till de andra lärarna. Sen har vi grejat på hela helgen med julförberedelser och jag har även jobbat lite. Det jobbiga är att jag har haft huvudvärk nästan varje dag och riktig migrän idag på eftermiddagen. Som tur är mår jag bättre nu, men det är jobbigt när man vaknar varje morgon och känner sig dålig. Jag har till och med börjat gnissla tänder, vilket jag aldrig gjort förut, och det måste vara ett tecken på att jag är spänd.

Jag längtar verkligen till julen, då jag får en lång och härlig ledighet. Det känns som att jag har kramat ur den sista gnuttan energi snart och det behövs verkligen några veckor då jag får vila och fylla på reserverna. Samtidigt så är det väl så när man jobbar första året som lärare. Allt är nytt och alla planeringar måste göras helt från början. Jag längtar tills jag har hunnit få mer erfarenhet och kan luta mig mot att det har gått förr. Jag är säker på att det kommer att gå på något sätt nu också, men det är ju lättare att slappna av i det när man väl vet att det fungerar.

2 kommentarer:

shanon sa...

Ooh, I'm sorry for your headaches. There's not much worse to ruin your day. I hope the time goes fast and that you are soon on Christmas break and can relax. =)

Moa sa...

Thanks Shanon, I'm actually feeling a bit better now so that's nice. But you are right, headaches are a real pest!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails