12.12.08

Orkidéfeber

I söndags kväll ägnade jag mig åt att fotografera i kvällsbelysning, hjälpt av mitt stativ. Då slank det med några bilder av vår nya vita orkidé, som vi fyndade på Blomsterlandet för endast 99 kr. För övrigt tror jag att vi har fått en släng av orkidéfeber just nu. Jag insåg i onsdags när vi hade några vänner på besök att vi alltid numer råkar nämna något om våra orkidéer när vi har besökare. Gärna om vår förstfödda som ju blommar om just nu, vilket vi är väldigt nöjda med. Visserligen verkar folk gilla att förfasa sig över de motsägande råden gällande vattning och skötsel, men det kan ju ändå finnas gränser för hur mycket man bör gå in på ämnet. Så med denna bild lovar jag att ta en orkidé-paus i min blogg också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

A lovely new orchid photo Moa,i just got a new small orchid in pale lemon.its so cute only about 15cm high. good wishes for your week, Kathryn x

Moa sa...

Oh, thank you so much Kat! Your new orchid sounds lovely, I've seen those baby orchids and they're really pretty.
Hope you have a nice week too!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails