27.12.08

Jullovssjuk

De senaste tre dagarna har det rått sjukdomstillstånd här hemma. Både jag och Martin har drabbats av någon slags otäck förkylning vars främsta symptom är en förfärlig hosta samt matthet och värk i kroppen. Dessutom är jag alldeles öm och känslig i huden. Martin satte just handen på min bara rygg ovanför linnets överkant och det gjorde lika ont som det brukar göra när man har bränt sig riktigt ordentligt i solen. De två senaste dagarna har jag dessutom haft ordentlig träningsvärk från hostattackerna, så förutom att det känns som att lungorna slits sönder när jag hostar så hugger det dessutom i alla inblandade muskler. Och tro mig, man använder fler muskler när man hostar än vad man kan tro.

Så, nu när jag fått beklaga mig lite kan jag säga att vi ändå har det ganska bra mitt i all misär. För att fördriva tiden tittar vi på Star Wars-serien och äter knäck och sämre än så kan man ju faktiskt ha det. Jag bara önskar att vi kunde bli friska snart så att vi kan fortsätta på vårt dörrprojekt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails