27.12.08

Underbara presenter

Julafton det här året spenderade vi med Martins familj borta på Tomtebo. Det var riktigt mysigt, även om jag inte är van att umgås med så många personer samtidigt så jag blev rätt trött efter ett tag. Vi blev båda alldeles överväldigade och tacksamma för alla fina julklappar vi fick. Jag tänkte dela med mig av ett litet axplock.

En vacker plommonfärgad lampa till vardagsrummet som vi har suktat efter i några månader nu. Vi hängde upp den redan samma kväll och den ser så fin ut ovanför vardagsrumsbordet.

Jag fick parfym av Martin, hitrest ända från Kina. Det var två likadana flaskor i en reseförpackning så flaskorna är små och jättesöta. Och så luktar den supergott också.

En efterskotts-förlovningspresent från mamma och Björn, en jättefin kandelaber från Indiska.

Precis när min gamla bistrokanna har gett upp efter snart tio år, fick vi denna stilrena skapelse.

En kombinerad julklapp och födelsedagspresent från pappa. Vi ska beställa den idag eller imorgon så om ungefär två veckor kommer det midnattsblå underverket. Förutom detta fick vi en massa andra fina saker också som ljus, spel och pussel. Med andra ord perfekta saker att göra decembermörkret lite mysigare och roligare.

6 kommentarer:

Captain S sa...

Ooooh en laptop. Grattis!! Låter som ni haft en mysig jul.

Moa sa...

Ja, visst är det underbart! Du vi har haft en mycket mysig jul :)

Santessons sa...

...och Björnen...

Moa sa...

Ja, men självklart! :)

Santessons sa...

Visst vet du att man använder vattekokaren när man fixar ljusen så de ska passa i ljushållaren? Läggtorkypapper i vasken (dubbelt) och häll kokhett vatten över ljusänden samtidigt som du snurrar ljuset tills det fått önskad tjocklek (pappret fångar upp kladdet...) / Ma

Moa sa...

Nej, det har jag aldrig hört... kanske värt att testa. Fast det verkar lite svårt att få till det bra, jag menar - hur vet man vad önskad tjocklek är när ljuset inte är i ljushållaren?

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails