29.7.06

Vissa saker är värda att kämpa för?

Jag fick lyckligtvis mitt lördagsgodis. På ett snillrikt sätt frågade jag pappa om inte han var sugen på godis, vilket han tyvärr inte var, men däremot skulle han åka till Kvantum och handla. Min första tanke var att skicka med en lista på lösgodis jag var sugen på (som jag och min syster brukar göra åt varandra), men det verkade helt hopplöst att han skulle veta vilken sort som var vilken, eller ens orka gå och söka efter dem, så i slutänden följde jag med till Kvantum.

Redan när jag satte mig i bilen och upplevde ett illamående komma krypande förstod jag att det var en dålig idé, men när jag väl föresatt mig något så är jag oerhört envis. Jag gick runt ett tag på Kvantum och höll fast mig i hyllkanter och stödde mig på vagnen tills jag gav upp hjälpsamhetsförsöket, köpte mitt godis och satte mig i bilens nerlutade förarsäte och väntade på att pappa skulle bli klar med handlingen så vi kunde åka hem. Väl hemma var jag ännu mer utmattad än förut och efter att ha ätit lite kvällsfika var jag inte ens sugen på godiset längre, men jag fick det i alla fall...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails