8.7.06

Siffror och postlådor

Igår på jobbet ställdes jag oväntat inför en klurig uppgift. Jag hade statistik på Gnejsstigen, men hade självklart glömt att räkna breven innan jag packade ihop dem, så jag fick göra det medan jag delade ut dem istället. Inte en lätt uppgift kan jag säga. Det är en hel massa siffror att hålla reda på nämligen. Dels vilket husnummer jag befann mig vid och vilket nummer nästa brev ska till (alla hus får ju inte brev varje dag) plus att jag var tvungen att hålla reda på hur många brev jag hade delat ut. För att ha en chans att klara av detta räknade jag breven högt och upprepade siffrorna mellan brevlådorna för att inte tappa bort mig. Semesterfirarna tänkte antagligen att det hade slagit om för mig i värmen när jag körde förbi upprepandes "85, 85, 85"...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails