8.7.06

En alldeles vanlig men trevlig lördag

Idag har det hittills varit en sån där utomordentligt trevlig och slapp sommardag. På förmiddagen hängde jag lite vid datorn innan jag gick ut och solade. Precis när jag var less på att ligga i solstolen kom min syster ut och vi spelade strandtennis i en halvtimme eller hur länge det nu tog innan vi lessnade. Jag hade tjatat på henne att hon skulle komma ut så jag var tvungen att fortsätta spela trots att det var svettigt i solen och att det stickiga gräset inte bara stack under fötterna utan också kliade igång ett myggbett under vänstra foten. Men, men, vad gör man inte för sitt syskon...

Efter en sådan sportighet var vi tvungna att kompensera lite, så vi åkte till Max och frossade i pommes frites och dylikt. När jag kom hem satt jag ute på framsidan i solen och drack kaffe och läste DN, bland annat en fin artikel om Ang Lee och hans möte med Ingmar Bergman. Han berättade att han hört att Bergman var otroligt noga med tiden och då han anlände tio minuter för tidigt till dennes hus satt han och hans manuspartner i bilen och tryckte och kände sig som stalkers. Så läste jag lite "På spaning..." också, snart har jag läst ut första delen i första boken - den som heter Combray. Sen är det dags för Swann och kärleken.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails