23.7.06

Skärgårdsmys är toppen

Idag blev det en heldag ute i skärgården, vilket var helt underbart. Våra släktingar har stuga ute på Storbrändön, så vi blev upphämtade i Lövskär och puttrade ut till ön kring lunchtid. Det är förstås underbart trevligt att hänga därute, men havsluften och mina ystra småkusiner har sugit musten ur mig. Speciellt hon som är fem är helt outtröttlig på alla sätt och vis och vi har hoppat studsmatta, läst bok, åkt båt, gjort yoga, sett film, pratat och fotat. Sen målade vi oss med min skimriga läppglans och efter det omnämnde hon oss som läppstiftstjejer och ville bara hålla mig i handen. Det är så lätt att vinna en liten flickas hjärta :)

Den enda jobbiga grejen är alla tusen miljoner bromsar och blindingar som också befann sig vid deras stuga. De är helt omöjliga att undkomma - vi spelade dubbelbadminton ett tag, men jag slog mer efter bromsarna än bollen så det var mindre lyckat. Men på det hela taget så var det förstås ytterst lyckat, en heldag med mat, fika, mat, godis och mys.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails