7.7.06

27 grader i skuggan...

Jag har tillfälligt tagit min tillflykt till den svala källaren i vårt hus, medan kaffevattnet kokar upp. Ute är det 27 grader varmt och strålande sol, vilket har gett mig lätt värmeslag...

Idag på jobbet inträffade det en absurd sak när jag skulle åka och tanka postbilen. Jag körde på en 70-väg och plötsligt saktade bilen framför mig in kraftigt och höll till höger. Jag saktade också in och försökte se vad problemet var. Så såg jag att gåendes över vägen från andra körfältet kom en andfamilj med en mamma och typ åtta ungar och de marscherade helt oförskräckt rakt över vägen. Jag tvärbromsade och det roliga var att mamman liksom pausade och tittade på mig och sen promenerade hon och alla ungarna över vägen och ner på andra sidan.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails