20.11.06

Det är bara i lexikon lön kommer före möda!

Jag är så duktig just nu att jag knappt kan tro det, jag håller på att skriva ihop mitt PM (ja, just precis det som skulle varit inskickat i fredags) och det går riktigt bra. Jag har äntligen kommit på hur jag ska lägga upp det, så att jag får med alla väsentliga delar så nu är det bara att skriva på. När jag tänkt klart kring det praktiska genomförandet ska jag skumläsa lite i Praktisk lärarkunskap och Sven-Eric Liedmans Ett oändligt äventyr och hitta något bra jag kan hänvisa till. Det roliga är att Liedman under de 60 av 450 sidor jag har läst flera gånger talar om att det inte finns några genvägar till kunskap, vilket jag aldrig lär mig; jag försöker ständigt fuska till mig kunskap i sista sekund. Som nu: det är bara skammen över att framstå som en slacker som driver mig till att över huvud taget orka jobba med den här texten. Undrar om skammen skulle kunna skriva min C-uppsats i svenska åt mig också?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails