17.11.06

Moas och Annas filmkupp

Åh, på tal om Sandrews bio i Luleå så kom jag att tänka på ett annat bioäventyr. Några år innan Clueless kom Höstlegender och den ville jag och Anna se. Grejen var att den var från 15 år och vi var typ 13-14 eller något sånt. Det var första (och tror jag enda) gången jag skulle gå på en film som var över min åldersgräns och jag minns att vi var hemskt nervösa. Vi hade bokat biljetter i förväg och när vi kom till biografen så var vi tvungna att sitta ner ett tag och samla oss innan vi gick in och skulle hämta ut biljetterna, jag kommer ihåg att vi övade på vad vi skulle säga. Så gick vi in och fick ut biljetterna utan problem, efter det sprang vi in på damtoaletten och fnissade och skrattade hur länge som helst, det var väl spänningen som släppte i kombination med lycka över att vår kupp gick hem. Jag tror att jag tyckte filmen var hemskt bra, men jag kan verkligen inte vara säker så här i efterhand.

PS. Ibland måste man bara verkligen hålla med om att Brad Pitt är världens utan tvivel vackraste karl.

Bild från Amazon

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, det hade jag ju glömt! Haha, så himla fint. Jag minns inte alls nåt av själva filmen, har mer bara som en bild av att den var... pampig. Det var nog bra.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails