15.11.06

Humor i helgade hyddor

Här kommer lite kul Bibel-humor for you. En pastor som nyss flyttat till ett nytt ställe gick runt och knackade på hos folk och presenterade sig själv. Så kom han till ett hus där det var uppenbart att någon var hemma, men de öppnade inte dörren, så han lämnade sitt visitkort på vilket han skrivit en hänvisning till Uppenbarelseboken 3:20. Så nästa söndag efter predikan gav en av kyrkvaktmästarna samma kort till honom, och under hans meddelande stod en hänvisning till 1:a Mosebok 3:10. Pastorns vers lyder som följer: "Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig". Svaret han fick löd ungefär: jag hörde din röst och jag blev förskräckt, eftersom jag var naken.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails