2.11.06

Misslyckas det får jag gifta mig rikt istället

Jag har tänkt lite mer på det här med högstadiepraktiken. Först kände jag mig helt förskräckt, speciellt eftersom jag fick höra av några klasskompisar att det var en problemskola med mobbning och låg utbildningsnivå. Men jag tror ändå att jag har hamnat där av någon anledning och jag kommer definitivt att lära mig massor om hur själva lärarjobbet är.

Jag kom att tänka på en rad ur Frank Sinatras New York, New York: "If I can make it there, I'll make it anywhere". Det är ju lite så det är; högstadiet är ju så wild & crazy som det kan bli och kan jag inkorporera djungelns lag i ryggraden så kommer jag att klara mig var jag än hamnar sen. Jag kanske får anamma lite av tiger- och leopardtrenden som råder just nu i modet för att visa lantortskidsen att jag både är city-chic och uppdaterad på djungelns lagar. Grejen är att jag tror att dessa gangsters kan lukta sig till rädsla och osäkerhet, så innan jag går in i klassrummet gäller det att upprepa besvärjelser av typen "jag kan undervisa, jag är inte rädd" och "det som inte dödar härdar".

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails