30.11.06

Du har mail!

Jag ser en av mina favvofilmer You've got mail med Meg Ryan och Tom Hanks. Ända sen jag såg den för första gången under gymnasiet så har jag varit fullkomligt såld på den. Det är ganska kul att se hur mycket som har hänt i teknikbranschen sen filmen kom också. Huvudkaraktärerna har bara modem när de kopplar upp sig på Internet och han som i början av filmen är tillsammans med Meg Ryan älskar sin skrivmaskin och vägrar förlika sig med datorernas intåg. Så är filmen en sån underbar skildring över New York och det vackra men snobb-intellektuella Upper West Side. Tom och Meg möts med sina respektive på en litterär fest utan att veta vem den andra är och Toms flickvän (som är bokförläggare) frågar Megs pojkvän (som är skribent) om han funderat på att skriva en bok. På det svarar han: "It's crossed my mind, something relevant for today... like the Luddite movement in 19th century England". Så underbart världsfrånvänt och opraktiskt liksom.

PS. Jag upptäckte nu varför jag varit säker på att jag sett den ursnygga dr Torres i Grey's Anatomy någonstans tidigare - hon har en pytteliten roll som ett kassabiträde. Har jag ett utmärkt ansikts-minne eller vad!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails