12.11.06

Garderobsfixande

Idag snöar det massor i Umeå, alldeles vitt är det. Jag har ägnat förmiddagen åt att städa igenom min garderob och organisera om lite. Jag har tidigare haft en alldeles kaotisk hylla med underkläder, sockar, skärp, strumpbyxor med mera med mera, det gick aldrig att hitta något och nu kändes det som att tiden var kommen att göra något åt saken. Ibland får jag ett ryck och ordnar såna där saker som har stört mig länge, men som jag liksom inte kommit på att jag faktiskt kan göra något åt tidigare, det är som att jag måste nå fram till en viss punkt innan jag plötsligt inser vad jag kan göra åt saken. Eller så handlar det kanske om att det är så mycket som flyter runt i huvudet att jag inte riktigt fokuserar på vissa saker fast jag tänker på dem.

Men nu är det ordnat i alla fall, jag har slängt massor av strumpor och flyttat ner alla skärp och bikinis till en lägre hylla så att jag har en fantastisk överblick över hur många strumpor jag faktiskt äger. Så har jag slängt bort lite andra gamla kläder som inte använts på länge, helt underbart är det när garderoben känns uppfräschad.

Bild från IKEA

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails