1.11.06

Sista dagen på Ck1

Oj, vilken maratondag detta har varit! Hela förmiddagen har varit vigd åt opponering av VFU-rapporterna. Vi satt ovanför Röda rummet, i något slags grupparbetesutrymme som jag aldrig tidigare vetat existerade. När vi skulle ta fikarast var grejen att man ju inte får ta in kaffe i biblioteket (och man kan bara komma till det rummet genom att gå via biblioteket). Jag köpte (ja, så snåla är de på fiket) ett lock till kaffekoppen och höll en servett lite listigt över den när jag i snabb men inte överdriven hastighet tog mig genom biblioteket och jag lyckades utan problem. En annan i min grupp däremot blev stoppad och fick dricka sitt kaffe utanför biblioteket.

När vi återsamlades igen efter opponeringen skulle vår gulliga lärare Gunnar sammanfatta kursen lite och prata lite om VFU: som kommer. Han sa att vissa saker vi kommer att uppleva ute på skolorna går kanske att skriva om i en rapport medan annat sätter sig mer i hjärtat och det kanske går bättre att uttrycka i en dikt eller om man plockar fram gitarren. Det var lite sött, jag såg honom framför mig när han satt och med eftertänksam min komponerade ett VFU-relaterat musikstycke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehehe, ja det var fint sagt. Jag får lite Cornelis Wresvijk (stavning?)-vibbar. Istället för Turistens klagan: Praktikantens klagan ;)

/Annika J.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails