14.11.06

Lite vintrig vackerhet mitt i allt

Den här dagen då? Jo, den var faktiskt mycket bättre än gårdagen, jag är nästan lika trött men allt känns ändå mycket lättare. Efter att ha fått nyckel till skolan och en kaffemaskinsbricka (ja, så fort jag kom in på skolan kände jag att mitt kaffebehov ökade med ungefär 300%) kände jag mig genast mer delaktig i verksamheten. Jag hann också planera lite med mina två handledare och det kändes väldigt skönt. Jag vet inte om vi egentligen gick igenom så många didaktiska frågor, men vi lade upp någon slags grundstruktur för det jag ska göra åtminstone och jag kommer sammanlagt att hinna ha ungefär 24 lektioner. Den mest glädjande nyheten är att jag antagligen kommer att bostadsförlagd planeringstid på torsdagar (mitt ord inte deras), vilket ju känns underbart, heltidsarbete är så vansinnigt slitsamt.

Efter lunchen hade jag en timme ledigt så jag tog en promenad till Sävar centrum, vilket bestod av en ICA-affär, två kyrkor, en restaurang, en blomaffär, en kiosk och en second hand-butik. Efter att ha tittat runt lite köpte jag ett wienerbröd på ICA och promenerade tillbaka till skolan över den vackra Sävarån som jag måste fota någon dag. Just nu är det ju nämligen snö och frost överallt på träden och på marken, men i ån forsar öppet vatten och det är rätt spektakulärt faktiskt.

1 kommentar:

sofia sa...

Du verkar haft en bra dag! Schyst med torsdagarna och kaffekortet. En lunchpromenad i vackert snölandskap borde man få ta varje dag, solljusintag och inspirationsdos, styrketår för själen... Idag tog jag en för lång mitt-på-dagen-tupplur, hoppas jag blir trött ivkäll. kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails