12.11.06

Praktiknerverna dallrar

Spänningen börjar stiga inför första praktikdagen imorgon. Jag är egentligen mest nervös över alla runtomkring-detaljer som skjutsen till Sävar och hur det ska gå att jag ska planera moment när de redan är upplanerade. Fast det ska bli väldigt kul också, imorgon ska jag bara sitta med men senare i veckan är det nog dags för mig att hålla mina första lektioner och det kommer att bli rafflande.

Visserligen har jag ju varit lärarvikarie på högstadiet några gånger, men det var ett par år sen och då var det ingen som bedömde mig. Då körde jag roligt nog på den stöddiga stilen, jag utstrålade liksom att det inte var någon idé att de försökte något med mig för jag hade sett allt. Eller jag tror det var det jag utstrålade i alla fall, men så kan jag ju inte hålla på när jag har en handledare som flåsar mig i nacken, då måste jag vara poised och välartad. Hur som helst så pratade jag med min handledare för ett tag sen och vi bestämde hur bilresan imorgon skulle genomföras, hon erbjöd sig nämligen att jag fick åka med henne så att jag skulle hitta rätt första dagen. Fint och trevligt!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails