23.11.06

Snuva och julpynt

Jag anar att en förkylning är på gång; jag har blivit snuvig under kvällen, halsen gör ont och huvudet känns sådär allmänt konstigt. Det är alltid bra att sova mycket när man känner sig risig och så snart jag har tvättat håret är det marsch pannkaka i säng som gäller! Glädjande nog har jag precis bytt lakan, så det luktar rent och sängkläderna är sådär underbart krispiga.


Medan jag hade besök av Sofia började vi prata om julpynt och då fick jag plötsligt ett ryck och grävde fram min fina adventsljusstake, ett arvegods i teak. Jag älskar formen på den och jag har den egentligen mer som ett vinterpynt än julpynt, livet blir gladare med ljusslingor och annan mysbelysning! Bilderna på ljusstaken är gamla, mitt fönster är mycket mer spartanskt just nu sen jag slängde ut alla blommor och annat krafs efter sommaren. Jag har ännu inte bestämt hur fönsterbrädorna ska inredas, det får bli mitt nästa projekt - vilket jag har på känn kommer att inkludera en tur till Lagerhaus...

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails