16.11.06

The Rolls Royce of jeans

Sådär, nu har jag kommit hem från min stadsrunda och det blev faktiskt shoppat en del. Det bästa var att jag äntligen hittade ett par jeans jag gillar, the downside var att de kostade 1199 kr. Det är ett par Replay-jeans i samma modell som dem jag äger, fast dessa har som synes en rosa satinlapp som är vacker som skam. Jag har faktiskt suktat efter ett par jeans med en sån lapp i flera år och nu kändes mitt jeansbehov så enormt att jag slog till.

Det känns lite shaky ändå, jag menar det är ju en hutlös summa, men samtidigt så har jag verkligen inte hittat några andra, billigare jeans som passar. Nästan alla jeans har ju stuprörsben nu för tiden, vilket jag inte gillar och bland dem som blir över har jag inte hittat något trots ivriga försök. Jag måste fundera på det här köpet i några dagar, men jag VILL verkligen ha dem. Halsbandet är också nytt, det är i samma modell som mitt svarta som jag älskar, men detta är ju då i härligt olivgrönt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har shoppat minsann... det var det värsta! Då behöver inte jag ha så dåligt samvete för klänningen jag köpte i går kanske ... var o strosade på stan med mamma och råkade gå in i en butik där de hade världens finaste klänningar (har varit inne där förut ...). Så råkade jag bara prova en som passade perfekt. Den var dyr. Dyrare än dina jeans. Men nu är den min!!

Anonym sa...

Jag säger bara (glömde det i den förra kommentaren): She had made yet another wise shopping decision ...

Moa sa...

Oj, det lät väldigt spännande! Vad var det för affär och hur såg klänningen ut? Frågorna är många... :)

Anonym sa...

Jag tror helt klart att du var värd jeansen. Finns det inga andra som du kan ha så är det ju inte så mycket att göra. Och lappen ÄR marvelous!

Nea sa...

Affären heter Loni och ligger i gamla stan. Det är en designer som har affären, så det är ganska dyra ... klänningen är grön/guld/brun-skimrande med puffärmar. Den går nedanför knäna där fram, men går längre bak på baksidan ... lite flummig, men nice!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails