17.11.06

En nostalgitripp i rosa

Ikväll har jag haft en sån där löjligt trevlig hemmamyskväll. Jag har druckit massor av te, ätit popcorn och lite äppelkaka jag hade i frysen, precis sådär frossande som det bara är på film. Och ja, på tal om film: ikväll greps jag av ett oerhört sug efter att se Clueless. Ni vet den där filmen som kom ut för ganska precis 10 år sen och som var en fantastisk favorit. Jag minns att jag såg den på Sandrews biograf i Luleå, jag tror att det var med Anna, men det kan också ha varit Annica, minnet är något oklart. I alla fall så var den som en färgglad och romantisk glamourpralin och här kommer några oförglömliga bilder.



Cher, filmens huvudperson och miss Popularity själv. Här sitter hon och funderar ut en av alla sina planer.



Josh, filmens manliga huvudperson tillika Chers ex-styvbror. Jag tyckte han var så vansinnigt snygg back in the days.



Och så förstås garderoben, den som är alla tjejers dröm. Hon hade ju då en dator som koordinerade hennes outfits och sa match eller mis-match beroende på om överdelen hon valt passade ihop med underdelen. Och det vi ser på bilden är en del av den rullande garderoben. Ja just det, hon hade så mycket kläder att hon var tvungen att ha ett roterande klädhängarsystem. Mycket enviable!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails