19.11.07

Dagisfröken igen

När jag väl kom hem imorse hann jag precis äta frukost och peta lite med datorn när telefonen ringde klockan 10.00. Det var från ett dagis där jag sagt att jag kunde vikariera och de undrade om jag kunde komma dit 10.30 och jobba till 15.30. Med tanke på mitt utmattade och lätt yra tillstånd var det väl inte det jag var mest sugen på att göra, men det är ju jättebra att få jobba och att komma in på ett ställe så jag tackade genast ja.

Det var ett bra dagis med trevlig personal och gulliga barn, så det var en väldigt trevlig om än utmattande upplevelse. Genast när jag kommer till ett dagis så blir jag påmind om hur kul det är att jobba med små barn, de är så naturliga och säger en massa roliga saker. Sen är ju vissa i trotsåldern och börjar skrika så fort man säger något alls, men jag brukar tänka att det alltid är bra att öva på det här med tålamod. Det gick i alla fall bra att jobba där och jag ska jobba imorgon också, eftersom hon jag vikarierade för skulle vara hemma då också. The dagisfröken is back.

2 kommentarer:

sofia sa...

Men åh så skönt med lite jobb! Visst är det ett av dom dagis som är i närheten?

Moa sa...

Ja, det känns jättebra och jo det är ett dagis nära så det är helt perfekt :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails