18.11.07

Ett besök på Gamla Staberg

Idag blev det en liten eftermiddagsutflykt till Gamla Staberg, en vacker herrgård med restaurang i ladan. Sist jag var här var i julas, då var det förmiddag och vi hade stället för oss själva. Vi satt i en kökssoffa framför brasan och jag åt världens godaste maräng. Idag var det massor av söndagsfirare som ville äta lunch i pittoresk miljö, men det var trevligt det med. Den här gången hade jag som tur var kameran med mig, fast då var det förstås ett ytterst sopigt ljus så fotona blev inte speciellt bra ändå. Fast det är ändå trevligt att ni får en slags vag bild av hur det ser ut.

Så här ser själva restaurangen/fiket ut, i bakgrunden skymtar herrgården.

Buffé uppdukad på rödvitrutiga dukar.

Supermysiga bord, vissa med rödvitrutiga dukar och andra är vackert målade.

Jag försökte ta lite fina kort på mamma och Björn men de var så svåra att fånga. Här ett litet skrattanfall.

Jag gillar den avskavda stilen.

Restaurangladan ur en annan vinkel.

Ingången till barockträdgården med fruktträd och annat vackert. Fast det var ju inte så prunkande just nu förstås.

Solljus silat genom staket.


Själva herrgården, känns lite som något från Kulla-Gulla eller Gösta Berlings saga. Man väntar sig att en patron ska komma gående runt knuten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilka oerhört mysiga kaféen du verkar hitta! Gillar oxå den avskavda stilen och lite hopplock så... så mysigt! har förstått att du varit i falun ett tag nu (av att läsa din blogg), hur länge ska du va där och vad gör du där? mysigt verkar du ha iaf! kramar från Hanna Hägglund

Moa sa...

Hej Hanna! Jag har varit i Falun i två veckor och hälsat på min mamma, som bor där. Det har varit supermysigt måste jag säga, som ett jullov :) Fast idag är lovet slut och jag är tillbaka i Umeå. Kram!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails