21.11.07

Tre saker att vara nöjd över

Saker jag känner mig nöjd med idag:

1. På min konsultation på käkkirurgen idag sa tandläkaren att det inte fanns något som helst skäl att operera ut min visdomstand. Inget alls. Så den ångest som legat över mig sen jag kom hem från Falun och såg kallelsen på mitt hallgolv har nu släppt. Jag känner mig fortfarande traumatiserad sen min mardrömsliknande tandutdragning i somras och helt panikslagen inför tanken att återigen ligga i en tandläkarstol och vara hjälplös medan medan någon snittar, borrar, bryter och bänder i min mun och mina tänder.

2. Igår kväll tog jag tag i att felsöka mitt tvättställ i badrummet. Det har varit något slags stopp där som gör att vattnet aldrig rinner undan. För något halvår sen var det likadant och då löste jag det genom att rensa nere i rören under tvättstället. Jag försökte göra samma sak för några veckor sen, men det blev inte bättre och det fanns knappt något att rensa heller. Nu testade jag mer noggrannt var stoppet egentligen var och lyckades avhjälpa det hela genom att lyfta upp proppgrejen i tvättstället och rengöra den. Alltsammans är ju hemskt äckligt men jag hade virat en sjal runt mun och näsa för att slippa avloppslukten och allt vägs ju upp av att jag löste problemet.

3. Nummer tre på listan är att det är soligt och vackert ute idag. Ibland kommer man långt med det.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails