12.11.07

En schäfer i huset

Just nu ligger herr schäfer Odin på golvet bredvid datorn och tittar på mig. Han är ju sån att han gillar att ha koll på folk. Det är mysigt på kvällen när jag ligger och tittar på tv efter att mamma och Björn har gått och lagt sig, då hänger Odin med mig tills jag går och lägger mig. Han brukar antingen ligga i fotänden av soffan och värma mina fötter med sin stora schäfer-lekamen, eller ligga nedanför soffan och sova. Sekunden jag rör mig eller något låter så tittar/studsar han upp, redo att göra sitt vakthundsjobb. Man kan inte ens gå iväg på toa utan att han följer med och tålmodigt väntar utanför.

Fast han är som en stor baby också, han älskar att bli gosad med och brukar tjonga huvudet på ens arm så att man ska klia honom, han liksom manipulerar armen så att den precis kan klia honom vid frambenen. Sen står han där med halvslutna ögon och tungan hängande. Så har han världens mjukaste ludna öron också, som man kan gosa med. Inte så värst skräckinjagande direkt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails