6.11.07

Puh!

Oj vilken utmattande dag jag har haft idag! Det hela inleddes klockan 07.50 när jag väcktes av vikarie-kvinnan som frågade om jag kunde jobba idag. Egentligen började första lektionen 08.20, men bussen till skolan skulle ta en halvtimme så jag fick börja klockan 9.00 istället. Det var bara att slänga på sig lite kläder och pressa i sig en macka, 20 minuter efter samtalet cyklade jag iväg till busshållplatsen.

När jag kom fram visade det sig att jag skulle vara i en 7:a. Det är ju en himla tur att jag har haft praktik på högstadiet så att jag känner mig van att hantera 25 pladdriga kids och ett klassrum fullt av kaos. Det var värst när jag kom eftersom det var ytterst oklara instruktioner kring vad vi egentligen skulle göra och vissa var färdiga, medan andra inte ville göra något alls. Därefter blev det roligare då jag tog mod till mig och hade tyska med dem (i mina instruktioner stod det att jag kunde ha svenska istället, men jag tyckte att tre pass svenska var lite mastigt på en dag) och det gick faktiskt riktigt bra.

En lustig detalj var att när lektionerna skulle börja efter raster så hade man en gammeldags klocka man skulle ringa i för att få in alla som var ute. Jag kände mig som en bondmora som ringde in drängar och pigor till middag. Slutligen hade jag bild och lustigt nog höll de på med perspektivteckning, så jag kunde ju faktiskt hjälpa till också eftersom jag höll en genomgång om de på min praktik för någon månad sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är Moa, jag är så stolt över dig! /Ma

Anonym sa...

Bra jobbat!!
Välkommen till verkligheten :-)

-- Pa

Moa sa...

Tack mina kära föräldrar!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails